Saturday, April 23, 2011

Kejohanan Petanque Sempena Keputeraan Sultan Perak 2011


Alhamdulillah dapat bertemu pada kali ini setelah agak sibuk menguruskan kehidupan seharian sepanjang minggu. Dalam kesibukan itu juga, alhamdulillah saya sempat melatih dan menguruskan aktiviti kelab petanque SM Vokasional Kuala Kangsar (SMVKK).
Ianya merupakan aktiviti kokurikulum yang ditugaskan kepada saya sepanjang tahun 2011. Dalam perancangan aktiviti kelab untuk tahun 2011, InsyaAllah kelab petanque SMVKK akan menyertai 4 kejohanan penting yang diadakan di daerah kuala kangsar. Setakat ini dua kejohanan telah disertai iaitu Kejohanan Petanque Piala Angkasa Perak dan Kejohanan Sempena Hari Keputeraan Sultan Perak 2011.

Fokus utama entri kali ini hanya sekadar menceritakan apa yang berlaku dalam kejohanan petanque sempena keputeraan sultan perak. Kejohanan ini telah dilansungkan pada 22 dan 23 April 2011 dan merupakan acara tahunan yang dianjurkan oleh Persatuan Petanque Kuala Kangsar. Seperti selalunya kejohanan petanque ini diadakan di gelanggang petanque JKR Kuala Kangsar.

Setelah setahun kelab petanque SMVKK menyepikan diri dari menyertai kejohanan petanque di Kuala Kangsar, tahun ini kelab petanque kembali dengan semangat yang berkobar-kobar berserta logo kelab yang baru.



Penyertaan pada kali ini membariskan 3 pasukan lelaki dan dua pasukan perempuan. Agak susah juga pada mulanya untuk mencari pemain kerana permainan petanque ini bukanlah satu permainan yang popular di SM Vokasional Kuala Kangsar. Alhamdulillah akhirnya ada juga 10 orang murid yang sanggup bersama-sama untuk memajukan sukan petanque ini. Terima kasih kepada
1. Ahmad Izzul Aiman b Hj Omar (4PPN)
2. Muhammad Thaqif b Johari (4 KAT)
3. Amier Ashraf b Rosmen (4 BAK)
4. Mohamad Afiq b Mohd Khalid (4 JTE)
5. Muhammad Safwan b Zainel (4 KAT)
6. Muhammad Faizal b Noor Azmi (4 PPN)
7. Nur Faizatul Syuhada bt Mohd Zahari (4 Auto)
8. Nur Syakirah bt Mohamad Ibrahim (4 KAT)
9. Dhabitah bt Zed (4 KAT)
10. Norehan bt Ahmad Nasir



Kejohanan pada kali ini merupakan acara dua sepasukan atau 'double' dengan format pertandingan dua kali kalah singkir atau 'double knockout'. Semua pasukan SMVKK tewas dalam semua perlawanan dan tidak layak untuk ke pusingan yang kedua. Dengan kekalahan itu kami semua pulang pada pukul 11 pagi 23 April 2011. Semoga semua murid yang mewakili sekolah pada kali ini mendapat satu pengalaman yang bermakna dan dapat memberikan cabaran pada kejohanan yang bakal disertai pada hari hadapan. InsyaAllah.








Di atas merupakan sedikit gambar yang sempat saya rakamkan semasa pelajar tengah bermain pada hari perlawanan.

Wassalam...

0 comments:

 

DEDAWAI BERISI Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template--