Saturday, July 31, 2010

Kejohanan PSKPP kali ke-38 negeri Perak


Alhamdulillah, segala puji bagi Allah Subhanahu wata'ala, Tuhan yang telah memberikn kepada kita nikmat kesihatan tubuh badan dan memanjangkan umur kita serta memberikan kekuatan kepada kita untuk melakukan perkara yang kita senangi dengan jayanya. Selawat dan salam ke atas junjungan besar kita Nabi Muhammad Shallalahu 'alaihi wasalam yang telah bertungkus lumus menebarkan dakwah sehingga mampu dikecapi kita di benua Nusantara ini.

Sepatutnya entri ini saya masukkan pada minggu lepas iaitu sebaik sahaja kejohanan PSKPP peringkat negeri Perak tamat. Namun kerana kekangan masa dan kesibukan menguruskan rutin hidup sepanjang minggu tidak sempat saya memuatkan artikel ini.

Kejohanan PSKPP Negeri Perak 2010 pada tahun ini dianjurkan oleh Pejabat Pelajaran Kinta Selatan. Kejohanan ini berlangsung selama 3 hari iaitu bermula dari 23 hingga 25 Julai bertempat di Kolej Matrikulasi Perak, Gopeng



Sejak saya mula menyertai kemeriahan kejohanan PSKPP pada tahun 2006 saya bermula dengan sukan bola tampar. Tugas sebagai pengurus pasukan telah saya pikul selama 3 tahun dengan bantuan Saudara Zairol Anuar Omar. Nyata keinginan untuk mnjadi pemain lebih mengatasi daripada menjadi pengurus. Mengeluarkan peluh di tengah padang adalah satu pengalaman dan saat yang indah. Justeru pada tahun ini saya beralih arah dengan bermain hoki. Hoki merupakan sukan ketiga kegemaran saya di sekolah. Waktu sekolah dahulu pernah mewakili sekolah untuk pasukan bawah 15 tahun. Jadi pengalaman yang lampau mungkin dapat mambantu saya ketika bermain dalam kejohanan PSKPP pada tahun ini.



Gelanggang permainan yang disediakan oleh pihak penganjur agak jauh dari Kolej Matrikulasi iaitu di SMK Datuk Bendahara CM Yusuf, Tanjung Tualang. Tanjung Tualang merupakan pekan yang tidak pernah dikunjungi oleh saya. Ia tentu suatu pengalaman yang manarik bila berada disana.



Perlawanan pertama pasukan hoki PSKPP Kuala Kangsar ialah bertemu dengan PSKPP Manjung. Kuala Kangsar menang dengan jaringan 1-0. Perlawanan kedua dengan PSKPP Perak Tengah berkesudahan dengan seri 0-0. Perlawanan ketiga dengan PSKPP Larut Matang Selama berkesudahan dengan 1-0 hasil jaringan bekas rakan serumah saya Saudara Zamzuraimi Darus.

Keputusan tersebut melayakkan pasukan Kuala Kangsar ke peringkat separuh akhir bertemu dengan PSKPP Batang Padang. Keputusannnya kami tewas dengan 1-0. Dalam penentuan tempat 3-4, pasukan Kuala Kangsar berjaya menewaskan PSKPP Perak Tengah dengan 1-0. Ini bererti pasukan hoki Kuala Kangsar pada tahun 2010 berjaya menduduki tangga ketiga dalam kejohanan PSKPP negeri Perak 2010.

Tanhiah diucapkan kepada rakan-rakan sepasukan sekalian. Namun pada tahun ini saya kehilangan seorang rakan dari sukan bolatampar iaitu Mohammad Ee Abdullah yang mengalami sesak nafas dan meninggal dunia dalam perjalanan ke hospital. Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas rohnya. Amin....

Hidup dan mati adalah ketentuan Tuhan yang maha Esa. Kita sebagai manusia mestilah mempunyai perjuangan untuk melayakkan kita menjadi manusia yang berguna di muka bumi ini..

Wasalam

0 comments:

 

DEDAWAI BERISI Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template--